Falling slowly
一首歌,能藏有多少的情感在裡頭?

很簡單,簡單到我都會彈的吉他前奏卻很輕易的刺近我的心房。
隨著主唱略為低沉及悲傷的聲音和陰柔調和的女聲,緩緩的撥弦緩緩的劃入。

我的心緒也跟著起伏,輕輕的一個尾音out也能讓我感動。
我想我在聽這首歌時表情一定很難看。
因為有些東西很沉,是我不會解釋的情感,在心底發酵。

越來越逼近高潮我的胸腔也跟著漲滿。
主唱想表達的,歌曲已無法承載,溢滿到我的心變成另一個容器。
Take this sinking boat, and point it home

不斷刷著的清脆吉他,後段才加入的弦樂,以及些微的BASS又回到最初的撥弦。
整首歌的樂器和感覺都很輕又簡單,卻動人。
也難怪能在奧斯卡最佳原聲帶中擊敗入圍3項的的Enchanted。

Falling slowly,出自電影"Once"。
(我還沒機會看到這部片。)



I don't know you
But I want you
All the more for that
Words fall through me
And always fool me
And I can't react
And games that never amount
To more than they're meant
Will play themselves out

Take this sinking boat and point it home
We've still got time
Raise your hopeful voice you have a choice
You've made it now

Falling slowly, eyes that know me
And I can't go back
Moods that take me and erase me
And I'm painted black
You have suffered enough
And warred with yourself
It's time that you won

Take this sinking boat and point it home
We've still got time
Raise your hopeful voice you had a choice
You've made it now

Take this sinking boat and point it home
We've still got time
Raise your hopeful voice you had a choice
You've made it now
Falling slowly sing your melody
I'll sing along
arrow
arrow
    全站熱搜

    Daydream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()