I Will Still Love You by Britney Spears
album: Baby One More Time (1999)

Time may take us apart, but I will still love you, I promise.
時間也許會使我們分開,但我將仍然愛你,我發誓。
And when the stars, stars are falling
而當星星;當星星墜下時
I'll keep calling
我會持續呼喊著

I promise that you'll be my one, my only everything
我保證你將會是我的唯一,我的一切‧
I'll never be untrue
我永遠不會不誠實。
And I promise that for all your love I will do anything
我保證為了你的愛,我願做任何事情。
I will give you the stars, I will buy you the moon
我會摘星給你;把月也買給你。

Even through the longest of our nights
就算有著漫漫長夜,
And even through the darkest days
就算有那些黑暗的日子
Our love will find a way
我們的愛會找到出路。

And when the stars are falling
當星星墜下時
I'll keep calling
我仍持續呼喊
I will still love you
我將仍會愛你
And when your dreams are fading
當你的夢在褪去
I'll be waiting
我會等著
I will still love you
我會仍然愛你

You are my summer breeze, my winter sun
你是我夏日的微風,冬天的陽光
My springtime song, my autumn touch of gold
我春天的歌,我秋艷的的金黃
And you are my sky, my rain, the one for which my love grows strong
你也是我的藍天、我的細雨,那讓我的愛更加堅強。
The smile in my heart and the breath in my soul
在我心的微笑,在我靈魂的呼吸。

Even if we find ourselves apart
就算我們分開了
We will hold our hopes and dreams
我們會緊抓著希望和夢
Forever in our hearts
永遠在我們的心底

And when the stars are falling
當星星墜下時
I'll keep calling
我仍持續呼喊
I will still love you
我將仍會愛你
And when your dreams are fading
當你的夢在褪去
I'll be waiting
我會等著
I will still love you
我會仍然愛你


Tell me how you feel
告訴我你的感受
I finally know how love feels
我終於知道愛的感覺
Tell me if its real
如果他是真的請告訴我
And my heart tells me its real
而我的心說它是真的
So real, So real
如此真實

And when the stars are falling
當星星墜下時
I'll keep calling
我仍持續呼喊
I will still love you
我將仍會愛你
And when your dreams are fading
當你的夢在褪去
I'll be waiting
我會等著
I will still love you
我會仍然愛你

Time may take us apart, that's true
沒錯,也許時間將會使我們分開
But I will always be there for you
但我將會在那等你
You're in my heart, you’ll be in my dreams
你在我的心,你會在我的夢
No matter how many miles between
不管有多遠的距離在我們之間
I promise you that I won’t forget
我發誓我決不會忘記
The day we kissed or the day we met
我們相吻的那天;或是我們相遇的日子
The sky may fall and the stars may shoot
天也許會塌下而星也可能會損落
But I will still, I will still love you
但我仍將會;仍將愛著你

And when the stars are falling
當星星墜下時
I'll keep calling
我仍持續呼喊
I will still love you
我將仍會愛你
And when your dreams are fading
當你的夢在褪去
I'll be waiting
我會等著
I will still love you
我會仍然愛你


這篇是很久以前放在我pchome新聞台的文章
剛剛看到 卻又在一次被感動了
我很喜歡的一首歌
1999年到現在
或許我的翻譯跟英文有點差距
就別介意了吧

I will still love you....
arrow
arrow
    全站熱搜

    Daydream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()